Ești fotograf, chiar destul de talentat. Ai un portofoliu destul de bunicel, dar totuși nu te prea cunoaște lumea. Vezi o grămadă de fotografi care sunt efectiv peste tot. Trimit mesaje zilnic pe rețele sociale în care-ți oferă serviciile lor, dar tu nu crezi că poți acționa așa. Foarte bine, nu pierzi nimic, deoarece tu oferi un produs de calitate, iar un portofoliu bun nu trebuie asociat cu spam-ul.
Este important să ai un site curat, unde să predomine imaginea, nu textul orientat spre SEO, și este important să fii capabil să îți poți susține acel portofoliu. Dacă nu poți realiza de fiecare dată niște imagini de o calitate asemănătoare, atunci încrederea clienților în tine va fi mult afectată. Cu toate astea, tot trebuie să știe lumea de tine.
Uite o metodă plăcută de a-ți face cunoscută munca în momentul în care te vezi cu niște oameni, poate chiar potențiali clienți. Vrei să faci cumva să le arăți că ești în stare să faci lucrurile de care le povestești, dar cum faci să le arăți portofoliul? Discuția ajunge la un punct în care lumea ar vrea să vadă din imaginile tale, atunci cartea de vizită este utilă, dar nu foarte eficientă, deoarece ei ți-ar vedea imaginile după ceva timp, când curiozitatea cu siguranță a scăzut. Laptopul este destul de incomod de utilizat, iar ecranul telefonului mobil este cu siguranță insuficient de mare.
Un portofoliu printat este elegant, printurile arată bine, dar dacă nu te afli într-un loc bine iluminat, el devine destul de inutil. Un portofoliu printat de calitate este și el destul de scump, se poate uza și deteriora foarte ușor și mai are un aspect destul de important: este aproape imposibil de actualizat. iPad-ul, în schimb, este perfect pentru a face acest lucru și este înlocuitorul perfect al portofoliului printat.
Am mai scris și o să mai scriu despre utilitatea iPad-ului pentru fotografi, deoarece pentru mine este o unealtă extrem de importantă. De asemenea, este și un mediu perfect pentru a-ți prezenta portofoliul. Îți sortezi imaginile din timp, ca și cum le-ai alege pentru un portofoliu printat sau online. E foarte important să nu fie extrem de multe, dar pot fi mai multe decât ai pe site.
iPad-ul poate fi dat de la un om la altul, imaginile se rotesc în funcție de orientarea lui, iar trecerea de la o imagine la alta este cât se poate de amuzantă (prin acea mișcare de swipe), dar în același timp are un aspect impecabil, elegant și curat. Este un instrument social. Este un dispozitiv relativ nou și de o calitate foarte bună. Imaginile sunt viu colorate și clare, cum ar trebui să fie, iar culorile foarte bine calibrate. Practic dacă îți prezinți o galerie într-un asemenea mod, sigurul lucru care va putea să nu impresioneze este chiar portofoliul tău. Aici nu are cum să te ajute, în schimb poți fi sigur că ți-l va prezenta la întreaga lui valoare.
Mie mi se pare excelent și nu prea ies din casă fără el.
P.S. Cei de la iStyle Cotroceni, în magazinul lor din AFI, au destul de multe iPaduri de demo. Dacă nu ai apucat să vezi și să folosești un iPad, poți da o fugă până acolo. Eu merg cu plăcere acolo de fiecare dată când am nevoie de ceva și de fiecare dată am putut să văd exact ce cumpăr, lucru extrem de util. Îi poți găsi pe pagina lor de Facebook sau pe twitter la @istylecotroceni.
Este un device care mie mi-a influențat activitatea într-un mod foarte bun și mereu găsesc noi utilizări pentru el, în timpul ședințelor foto, în timp ce prelucrez imaginile și în viața de zi cu zi. Merită să-l încerci.