Fotografia lunii ianuarie 2014 – Nikon Romania

fotografia lunii castigatoare nikonisti nikon romania radu dumitrescu

Imaginea de mai sus a fost cea înscrisă de mine la concursul de fotografie culinară “Se caută fotografia lunii ianuarie” de pe www.nikonisti.ro. După câteva săptămâni de așteptat, am aflat că am câștigat locul 1 în clasamentul juriului și că imaginea mea va ocupa prima filă a calendarului Nikon.

În urma concursului, am fost întrebat de foarte multe ori de ce am tăiat bolul la încadrare, de ce am plasat bețișoarele pe farfurie și de ce am tăiat vârfurile lor. Voi încerca să răspund aici la întrebări.

Când am încercat această încadrare, în mod instinctiv am tăiat și din bol, pentru a putea avea destul de mult detaliu pe conținutul lui.

Dacă aș fi lăsat bolul întreg, aș fi atras atenția și în partea din stânga a cadrului, așa că am ales să tai marginea. Pentru că l-am tăiat, formatul imaginii fiind destul de îngust, am putut și să mă apropii destul de mult de preparat. Bețișoarele au fost plasate pentru a delimita zona de fundal de zona de interes. Practic ele crează un triunghi care “comprimă” privirea spre zona din stânga, în partea de sus a supei.

Dacă aș fi păstrat vârfurile bețișoarelor în cadru, acestea ar fi fost și ele un punct de interes, iar scopul meu era să conduc privirea spre preparat, nicidecum spre marginea de sus a cadrului.

editare alternativă incadrare fotografie culinara

În imaginile de mai jos am simulat cum a fi arătat imaginea dacă nu aș fi folosit bețișoarele pe farfurie, precum și dacă aș fi lăsat întreg bolul cu supă. După cum vedeți, tot am tăiat din farfurie, pentru a nu plasa pe centru preparatul.

simulare în photoshop a încadrării

variantă de încadrare simulată în Photoshop

P.S. Fotografia a fost realizată cu o singură sursă de lumină, fără a avea nevoie de mult echipament, pentru butterandcream.ro. Am plasat blitzul în partea de sus a cadrului, iar în partea de jos un V-Card. Metoda este cea pe care o predau la cursul de fotografie culinară de la F64.

Pentru a ilumina cadrul nu avem nevoie decât de un blitz, difuzat printr-un softbox sau printr-un panou / blendă de difuzie. Opțional, pentru a controla umbrele, se folosesc niște panouri mici albe în partea opusă sursei de lumină.

Ce părere aveți despre variantele alternative de încadrare? Cum ați fi îmbunătățit voi imaginea sau ce variantă din cele de sus ați fi ales? Scrieți acum un comentariu cu părerea voastră.

 

Un comentariu

Leave a Reply