După cum spune și titlul, acesta este un mic articol ce are ca subiect fotografierea mâncării (food photography, pentru prietenii noștri vorbitori de limba engleză) și 4 aspecte pe care daca le veți lua in considerație, numărul cuvintelor cenzurabile pe care le veți rosti / gândi când veți descărca pozele va scădea simțitor.
1. Ce ne interesează atunci când fotografiem mâncarea?
Ne interesează ca fotografia rezultată să stârneasca o senzație în cel ce o priveste. Ne interesează ca privitorul să își dorească acel fel de mâncare sau să se intrebe ce este și de unde poate să-l ia. Cel puțin, din punctul meu de vedere. Scopul celor care te angajează să faci fotografii cu mâncare este clar să creeze și să vândă imaginea localului / brandului lor. Implicit, dacă ei obțin acest lucru prin fotografiile făcute de noi, scopul este indeplinit.
Comunicarea cu clientul este foarte importantă, deoarece viziunea ta nu este neaparat aceeași cu a lui, iar produsul fiind al lui s-ar putea să știe mai bine ca tine ce vrea de la el. Este bine să știti cum ar trebui să iasă aceste imagini inainte de a le face, deoarece nu totul se poate salva prin prelucrare.
2. Timpul
Timpul pe care îl ai la dispoziție iarăși este foarte important. In general ești limitat de timp din două motive. Primul ar fi tipul mâncării. În funcție de modul în care este preparată mâncarea, aspectul ei se poate schimba foarte repede în timp. Al doilea motiv ar fi legat efectiv de condițiile în care trebuie să lucrezi. Fotografiile pentru Mica Elvetie au fost făcute într-un interval de timp destul de mic, practic în timpul în care erau servite.
Ce am pierdut in fotografia anterioară? Răspunsul este forma mousse-ului din castronel. Mousse-ul și-a pierdut în cam 2minute forma pe care o avea în momentul în care a venit de la bucătărie. În asemenea cazuri setupul trebuie făcut înainte ca mâncarea să vină, în acest caz ne interesează doar mousse-ul, pentru a putea surprinde forma lui.
3. Aspectul general al fotografiilor
În general e important ca fotografiile să fie curate, să nu dea impresia de neîngrijit. O fotografie neîngrijită va pierde acel „ceva” care te-ar face să vrei acel fel de mâncare.
Eu folosesc de obicei două sau trei surse de lumină o singură sursă de lumină. Un softbox de 60x60cm este arhisuficient pentru a acoperi dimensiunea unei farfurii, iar în general plasez lumina principală în lateral spate, pentru a crea o umbră în planul apropiat. Această umbră din planul apropiat lasă o impresie de natural, cam ca umbra provenită de la o sursă de lumină naturală, cum ar fi o fereastra undeva în camera în care ne aflăm. Un alt softbox (sau o blenda) se poate plasa în partea opusă a luminii principale pentru a umple umbra formată de prima lumină, iar o a treia sursa de lumină, dacă este folosita, poate regla expunerea fundalului.
4. Nu vă bazați pe salvarea unei imagini în post-procesare
Este important să obțineți o imagine bună din aparat, deoarece s-ar putea să nu reușiti să salvati o imagine slabă prin prelucrare, cu atât mai mult dacă vreți să obțineți o imagine naturală, placută. Treceți peste, reglați din nou intensitatea luminilor, repoziționați-le și regândiți cadrul pană rezultatul obținut în aparat este apropiat de cel final.
Voi reveni cu scheme de iluminare și explicații într-un post viitor.
Dacă vi s-a parut util postul, puteți da share pe Facebook, sau să „ciripiti” pe Twitter despre acest articol. Feedback-ul vostru este important pentru mine și aștept să citesc comentariile voastre.
Pingback: Tweets that mention 4 idei despre fotografia culinara « Blog Grey Wolf Studios -- Topsy.com
Pingback: Souvlaki « Blog Radu Dumitrescu – Grey Wolf Studios
Pingback: Fotografie culinara cu 1 sursa de lumina « Blog Radu Dumitrescu – Grey Wolf Studios
:)
In cazul meu….este foarte util acest post…sper sa reusesc sa schimb mare parte din fotografiile mele in viitor.
Felicitari!